Regulament

Regulament cadru al Școlii de Arte Timișoara

REGULAMENT-CADRU al  ȘCOLII DE ARTE

din cadrul CENTRULUI de CULTURĂ și ARTĂ al JUDEȚULUI TIMIȘ

I. GENERALITĂȚI

1. Şcoala de Arte funcționează ca serviciu a Centrului de Cultură și Artă al Județului Timiș, instituție aflată în subordinea Consiliului Județean Timiș.

2. Şcoala de Arte funcționează în sediul Centrului de Cultură și Artă al Județului Timiș situat în municipiul Timișoara, str. Emanoil Ungureanu nr. 1, judeţul Timiș; adresa oficială de corespondență este cea de la sediul Centrului de Cultură și Artă al Județului Timiș: Timișoara, str. Emanoil Ungureanu nr. 1, județul Timiș, număr de telefon: 0766 090 936, 0256/435158, adresa de e-mail: scoaladearte@cecart.ro.

3. Centrul de Cultură și Artă al Județului Timiș prin Şcoala de Arte iniţiază şi desfăşoară programe de învăţământ în domeniul educaţiei permanente, al artei, al culturii, al obiceiurilor și meșteșugurilor tradiţionale, al creaţiei populare, urmărind îndeplinirea următoarelor obiective:

– organizează şi desfăşoară activităţi de învăţământ artistic, în toate domeniile (muzical, artă plastică, coregrafie etc.) şi de însuşire a meşteşugurilor tradiţionale:

– organizează şi desfăşoară activităţi cultural-artistice (spectacole, expoziţii, tabere de creaţie, schimburi culturale etc.);

promovează obiceiurile şi tradiţiile populare specifice zonei, precum şi creaţia populară contemporană;

promovează tinere talente din rândul propriilor cursanţi;

poate avea propriile formaţii artistice, iniţiază, organizează, participă la concursuri şi festivaluri judeţene, interjudeţene, naţionale şi internaţionale;

asigură participarea la proiecte şi schimburi culturale interjudeţene, naţionale, internaţionale;

organizează şi realizează şi alte activităţi în conformitate cu obiectivele instituţiei şi cu respectarea prevederilor legale în vigoare.

4. Pentru realizarea obiectivului educaţia permanentă şi formarea profesională continuă de interes comunitar în afara sistemelor formale de educaţie, Centrul de Cultură și Artă al Județului Timiș prin Şcoala de Arte organizează cursuri şi programe educaţionale de iniţiere, perfecţionare şi specializare a unor abilităţi din domeniile:

a)  muzică vocală (canto-muzică uşoară, canto-muzică populară, canto-muzică clasică, muzică religioasă/cantori bisericești) – cursantul urmează a fi pregătit pentru a poseda un repertoriu cât mai bogat şi variat, pentru a dezvolta o tehnică vocală cât mai bună și a avea cunoştinte teoretice muzicale;

b) muzică instrumentală (vioară, pian, acordeon/armonică sârbească, saxofon sopran, saxofon alto, taragot, clarinet, orgă electronică/acordeon, chitară) – cursantul urmează a fi pregătit pentru a avea şi cunoştinte teoretice muzicale şi un repertoriu cât mai vast;

c)  arte vizuale (pictură, grafică-pentru copii, pictură/artă decorativă/iconografie, artă decorativă și design/cusut tradițional, sculptură (gips, piatră, lemn), artă fotografică și introducere în cinematografie)  – cursantul urmează să-şi cultive talentul artistic şi simţul estetic;

d) coregrafie (dans modern/balet-pentru copii, interpreți dansuri populare, instructori dansuri populare) – cursantul urmează să cunoască diverse modalitaţi de dans şi să cultive tradiţiile în acest domeniu.

e) meșteri populari (curs meșteșugari cioplitori în lemn, olărit, ceramică, artă decorativă) – cursantul urmează să-și cultive abilitățile practice și talentul artistic.

5. Activitatea de educație permanentă are următoarele forme de bază:

a. cursuri teoretice și practice;

b. practica artistică realizată prin:

– spectacole și expoziții interne, organizate pe teritoriul județului Timiș, participarea la concursuri județene, interjudețene și naționale;

– organizare de spectacole și expoziții;

– organizarea de stagiuni artistice ale școlii;

– sesiuni de imprimări audio/video pe suport magnetic sau virtual (hard), individual sau în formații artistice, prezențe în emisiunile de profil ale studiourilor de radio și televiziune locale, regionale și naționale;

– schimburi de experiență la nivel județean și interjudețean;

– participări la diverse alte acțiuni culturale în municipiu, județ și în țară;

– participări la festivaluri și turnee în străinătate.

6.(1) Programul de instruire se desfășoară prin cursuri cu predare colectivă, cursuri cu predare individuală și cursuri care beneficiază de corepetiție, cursuri care se desfășoară în perioada octombrie-iunie pentru cursanții admiși în sesiunea I, respectiv februarie-ianuarie pentru cursanții admiși în sesiunea a-II-a.

(2) Cursurile încep de regulă în prima zi lucrătoare a lunii octombrie (sesiunea I), respectiv prima zi lucrătoare a lunii februarie (sesiunea a-II-a) și se încheie în ultima zi lucrătoare a lunii iunie (sesiunea I), respectiv ultima zi lucrătoare a lunii ianuarie (sesiunea a-II-a)

7. Durata cursurilor, limita de vărstă și durata orelor de curs, în funcție de specializare  sunt după cum urmează:

Nr. crt   SPECIALITATEAANI STUDIUTIPUL INSTRUIRIIVÂRSTA MINIMĂORE DE CURS/SĂPT
I MUZICĂ    
1Canto muzică ușoară3 ani  Predare individuală14 ani45 min
2Canto muzică populară * Corepetiție 3 ani      Predare individuală14 ani45 min + 30 min corep.
3Canto muzică clasică3 aniPredare individuală14 ani45 min  
4  Muzică religioasă Cantori bisericești2 aniPredare colectivă14 ani45 min  
5Vioară5 aniPredare individuală6 ani45 min  
6Pian5 aniPredare individuală7 ani45 min  
7Acordeon/Armonică sârbească3 aniPredare individuală8 ani45 min  
8Saxofon-sopran, saxofon-alto, taragot, clarinet3 aniPredare individuală10 ani45 min  
9Orgă electronică/ Acordeon3 aniPredare individuală7 ani45 min  
10Chitară3 aniPredare individuală7 ani45 min  
IIARTE VIZUALE      
11Pictură, grafică – pentru copii3 aniPredare colectivă6 ani45 min  
12Sculptură (gips, piatră, lemn)3  aniPredare colectivă11 ani45 min  
13Pictură, artă decorativă, iconografie3 aniPredare colectivă16 ani45 min  
14Artă decorativă și design/ Cusut tradițional3 aniPredare colectivă12 ani45 min  
15Artă fotografică și introducere în cinematografie2 aniPredare colectivă14 ani45 min  
IIICOREGRAFIE    
16Dans modern/ Balet – pentru copii2 aniPredare colectivă4 ani45 min  
17Instructori – dansuri populare2 aniPredare colectivă18 ani45 min  
18Interpreți – dansuri populare2 aniPredare colectivă14 ani45 min  
  IV  MEȘTERI POPULARI      
19Curs meșteșugari (cioplitori în lemn, olărit, ceramică, artă decorativă)2 aniPredare colectivă8 ani45 min  

* Cursul canto muzică populară (curs cu predare individuală)  beneficiază de corepetiție pentru care se plătește o taxă suplimentară, prevăzută în anexa nr. 2.

8. Cursanții de la secția MUZICĂ au obligativitatea de a frecventa pe lângă specializarea aleasă, și cursul de Teorie muzicală, pentru o perioadă consecutivă de 2 ani (cursantul având opțiunea de a alege perioada celor 2 ani).

9. Cursanții secțiilor ARTE VIZUALE și MEȘTERI POPULARI au obligativitatea de a frecventa cursul de Istoria și teoria artei  pentru o perioadă consecutivă de 2 ani. Excepție fac cursanții înscriși la specializarea pictură/ grafică – pentru copii.

II. METODOLOGIA DE ÎNSCRIERE/ADMITERE

10.(1) Centrulul de Cultură și Artă al Județului Timiș prin Școala de Arte organizează înscrieri, de regulă, în primele trei săptămâni din luna septembrie (sesiunea I), respectiv primele trei săptămâni din luna ianuarie (sesiunea a-II-a), la toate specializările, puse la dispoziția publicului doritor, enunțate la punctul 7 al prezentului Regulament-cadru.

(2) La înscriere persoanele interesate vor achita taxa de înscriere (numerar/card bancar la casieria instituției, sau online, pe platforma de plată pusă la dispoziție pe site-ul instituției: https://cecart.ro/scoala-de-arte/) prevăzută în anexa nr. 2 la regulament, al cărui cuantum este stabilit prin Hotărâre a Consiliului Județean Timiș. 

(3) Candidații înscriși trebuie să îndeplinească criteriile de vârstă minima pentru fiecare specialitate, enunțate la punctul 7 din regulament.

11. Documentele necesare la înscriere:

a. fișa de înscriere – formular TIP (se solicită personal la biroul 21 sau pe site-ul instituției www.cecart.ro);

b. copie după CI sau, după caz, alt document de identificare (pașaport, permis de ședere/muncă etc); în cazul minorului sub 14 ani este necesară copie după certificatul de naștere, precum și copie după CI a unuia dintre părinți/tutore legal;

c. adeverință medicală eliberată de medicul de familie care să ateste faptul că solicitantul este apt medical și clinic sănătos; adeverința medicală este valabilă 30 de zile calendaristice de la data eliberării;

d. dovada achitării taxei de înscriere (în numerar/cu card bancar la casieria instituției, sau online, pe platforma de plată online pusă la dispoziție pe site-ul instituției: https://cecart.ro/scoala-de-arte/);

e. declarație de consimțământ privind acordul asupra prelucrării datelor cu caracter personal a cursantului care a împlinit 18 ani sau, după caz, declarație de consimțământ privind acordul asupra prelucrării datelor cu caracter personal semnată de către părinte/tutore/reprezentantul legal pentru cursantul minor (formularul tip se solicită la secretariatul școlii – biroul 21 sau pe site-ul instituției https://cecart.ro/scoala-de-arte/);

f. adeverință care să ateste experiența de minim 2 ani în domeniu, pentru candidații care optează pentru cursul de instructor-dansuri populare

12. Documentele menționate la punctul precedent se depun, de către persoanele interesate, personal la sediul Centrului de Cultură și Artă al Județului Timiș, biroul 21, sau se transmit online pe adresa de e-mail:scoaladearte@cecart.ro.

13. Evaluarea persoanelor înscrise se face, de regulă, în ultima săptămână a lunii septembrie (sesiunea I), respectiv ultima săptămână a lunii ianuarie (sesiunea II) a fiecărui an, de către comisia de specialitate desemnată, în conformitate cu opțiunile exprimate în formularul de înscriere.

14. Evaluarea constă în susținerea unui interviu și a unei probe de aptitudini, în funcție de specializarea aleasă, după cum urmează:

  • pentru secția MUZICĂ – canto muzică populară, canto muzică ușoară/clasică, cantori bisericești, instrumente de suflat, acordeon/ armonică sârbească, testarea constă în probă melodică (testarea auzului muzical), probă ritmică, interpretarea unui fragment muzical (la alegerea candidatului) și interviu.
  • pentru secția MUZICĂ – pian, vioară, chitară, orgă electronică, testarea constă în probă melodică (testarea auzului muzical), probă ritmică, și interviu.
  • pentru secția COREGRAFIE – dans modern/balet, instructori/interpreți – dansuri populare, testarea constă în exerciții ritmico-melodice, elemente de flexibilitate, de orientare scenică și interviu.
  • pentru secția ARTE VIZUALE și MEȘTERI POPULARI, nu se susțin probe de admitere, candidații fiind admiși în urma înscrierii, în limita locurilor disponibile la clasa solicitată.

15. În urma susținerii probei de aptitudini, respectiv a interviului, solicitantul va primi calificativul ”admis” sau ”respins”.

16. Rezultatele se vor afișa în termen de 3 zile lucrătoare de la data evaluării, la avizier și pe site-ul instituției.

17. Deciziile examinatorilor (pentru probele de aptitudini specifice și cele de interviu) sunt definitive și nu se admit contestații.

III. REPARTIZAREA CANDIDAȚILOR ADMIȘI

18. Între Centrul de Cultură și Artă al Județului Timiș și candidații declarați admiși (sau reprezentantul legal, în cazul minorilor) se va încheia un contract de școlarizare pus la dispoziție de instituție.

19.(1) Candidații declarați admiși vor fi repartizați în limita locurilor disponibile, la clasa de curs a fiecărui formator (profesor, expert, instructor).

(2) Norma didactică este de minim 27 și maxim 35 de cursanți/formator pentru cursurile cu predare individuală.

(3) Pentru cursurile cu predare colectivă, numărul cursanților este limitat în funcție de posibilitățile de gestionare a clasei de către fiecare formator.

(4) Numărul locurilor disponibile la fiecare specializare va fi anunțat anterior perioadei de înscrieri.

(5) În procesul de repartizare a cursanților se va avea în vedere opțiunea acestora pentru un anumit formator, doar în limita locurilor disponibile pentru fiecare clasă în parte.  În cazul în care pentru opțiunea solicitată nu mai sunt locuri disponibile, repartiția se va face prioritar pentru formatorii angajați, obligațiile cursantului urmând a se păstra în privința îndrumătorului căruia i-a fost repartizat.

20.(1) Cursanții care au absolvit cursurile (la oricare dintre specializări) Școlii de Arte din cadrul Centrului de Cultură și Artă al Județului Timiș, au posibilitatea de a continua procesul de învățare și pot opta pentru un curs de specializare (aferent cursului absolvit) cu durata de 1 an.

(2) Înscrierea la cursurile de specializare este posibilă în limita locurilor rămase disponibile (la fiecare specializare) după repartizarea candidaților admiși în anul I de studiu.  

(3) Cererile de înscriere la cursuri de specializare ale cursanților absolvenți ai cursurilor de lungă durată vor putea fi depuse doar după afișarea rezultatelor probelor de admitere și vor fi supuse aprobării conducerii Centrului de Cultură și Artă al Județului Timiș.

(4) Taxa de școlarizare pentru cursurile de specializare are același cuantum ca și taxa anuală pentru cursurile de lungă durată, în funcție de specializarea aleasă, cuantumul taxelor de școlarizare fiind prevăzut în anexa nr.2 la prezentul Regulament-cadru. Plata taxelor se face în aceleași condiții stabilite pentru cursanții înscriși la cursurile de lungă durată.

IV. STRUCTURA ANULUI ȘCOLAR

21.(1) Cursurile încep de regulă în prima zi lucrătoare a lunii octombrie (sesiunea I), respectiv prima zi lucrătoare a lunii februarie (sesiunea a-II-a) și se încheie în ultima zi lucrătoare a lunii iunie (sesiunea I), respectiv ultima zi lucrătoare a lunii ianuarie (sesiunea a-II-a)

(2) Datele de începere și terminare a anului școlar, precum și perioada vacanțelor sunt prevăzute în anexa nr. 1 la prezentul Regulament-cadru, care se modifică anual, în funcție de structura anului școlar stabilită de Ministerul Educației Naționale.

22.(1) Ora de curs are o durată de 45 de minute, această structură a orei de curs fiind obligatorie.

(2) Cursul canto muzică populară (curs cu predare individuală)  beneficiază de corepetiție cu durata de 30 de minute.

(3) Candidații declarați admiși au obligația de a lua legătura cu formatorii ( profesori/ instructori/experți) pentru stabilirea orarului.

23. Școala de Arte își rezervă dreptul de a substitui un formator prin numirea unui înlocuitor, pe parcursul anului de studiu, atunci când desfășurarea cursului cu formatorul inițial nu mai este posibilă, astfel încât continuitatea cursului să nu fie afectată.

24. (1) Cursanții vor fi evaluați periodic atât în timpul anului de studiu, cât și la finalul acestuia.

(2) Promovarea anului de studiu se face prin examene susținute la finalul fiecărui an de studiu la specializarea aleasă, precum și la materia complementară aferentă (teoria muzicii sau istoria și teoria artei), după caz.

25. La propunerea formatorilor coordonatori, un cursant cu merite și aptitudini deosebite poate cumula doi ani de curs într-unul singur, cu condiția achitării integrale a taxei de școlarizare aferente tuturor anilor de studiu prevăzuți la punctul 8 și cu aprobarea managerului.

26. În cazul în care cursantul are peste 10 absențe nemotivate în cadrul cursului la care este înscris, acesta nu va fi acceptat la examenul de promovare, riscând chiar exmatricularea, cu înștiințarea prealabilă și la propunerea formatorului.

27.(1) În cazul neprezentării la examenele de final de an, cursantul are posibilitatea de a fi examinat în cadrul sesiunii din luna septembrie (pentru cei admiși în sesiunea I), sau în cadrul sesiunii din luna ianuarie (pentru cei admiși în sesiunea a II-a).

(2) Cursanții cu situația școlară neîncheiată care nu solicită prin cerere scrisă și înregistrată, examinarea sau reexaminarea, până cel târziu prima zi lucrătoare a lunii septembrie ( pentru cei admiși în sesiunea I), respectiv până cel târziu în prima zi lucrătoare a lunii ianuarie,(pentru cei admiși în sesiunea a-II-a) vor fi exmatriculați.

(3) Cererea pentru examinare sau reexaminare va fi depusă și înregistrată la biroul 21.

V. REGLEMENTĂRI CU PRIVIRE LA TAXELE ȘCOLARE

28. Pentru fiecare an de studiu  se vor percepe următoarele taxe:

a. taxă/an de studiu/cursant – pentru cursurile cu predare colectivă ;

b. taxă/an de studiu/cursant – pentru cursurile cu predare individuală ;

c. taxă/an de studiu/cursant – pentru cursurile cu predare individuală + corepetiţie, doar pentru cursanții înscriși la canto muzică populară .

29. Cuantumul taxelor de școlarizare este prevăzut în anexa nr.2 la prezentul Regulament-cadru și este stabilit prin Hotărâre a Consiliului Județean Timiș.

30. Taxele de școlarizare pot fi modificate anual în funcție de indexările taxelor locale de interes județean pentru fiecare an fiscal, taxe care se stabilesc prin Hotărâre a Consiliului Județean Timiș.

31. Plata taxelor aferente anului de studiu, se face integral sau în două tranșe egale, după cum urmează:

a. Pentru cursanţii din SESIUNEA I (înscriși în luna septembrie )

– taxa integral / tranşa I: până cel târziu în ultima zi lucrătoare a lunii noiembrie

– tranşa II: până cel târziu în ultima zi lucrătoare a lunii martie

b. Pentru cursanţii din SESIUNEA II (înscriși în luna februarie)

taxa integral / tranşa I: până cel târziu în ultima zi lucrătoare a lunii martie

– tranşa II: până cel târziu ultima zi lucrătoare a lunii noiembrie

32. Plata taxelor şcolare aferente anului de studiu se va efectua în condițiile prevăzute în contractul de școlarizare, numai după începerea anului de studiu, începând cu luna octombrie (pentru cursanții admiși în sesiunea I), respectiv începând cu luna februarie (pentru cursanții admiși în sesiunea a II-a), până la termenul scadent.

33. În situația neachitării taxelor şcolare la termenele stabilite, în baza unei note de informare primită de la casieria Centrului de Cultură și Artă al Județului Timiș, șeful serviciului Școala de Arte va propune spre aprobare managerului Centrului de Cultură și Artă al Județului Timiș, exmatricularea cursanțului în cauză.

34. Cursanții, care din motive întemeiate, nu pot face plata până la termenul scadent, vor face o cerere de amânare a plății, la care vor atașa documente justificative, supusă aprobării managerului Centrului de Cultură și Artă al Județului Timiș. Această cerere va fi depusă anterior termenului limită de efectuare a plăţii, în caz contrar, aceasta nu va fi luată în considerare.

35. Formatorii, indiferent de forma de angajare, au obligația de a întocmi lunar, fișa de activitate și, odată cu aceasta, situația prezenței cursanților. În cazul în care cursanții acumulează mai mult de 10 absențe nemotivate pe semestru, aceștia vor fi propuși spre exmatriculare.

36.(1) Suspendarea/înghețarea cursului operează doar în baza unei cereri, aprobate de conducerea Centrului de Cultură și Artă al Județului Timiș, pentru o perioadă de maxim 2 ani de la data încheierii ultimului an de studiu.

(2) Suspendarea/înghețarea cursului se admite o singură data în cadrul unei specializări.

(3) Cursanții din anul I de studiu, care doresc înghețarea anului în curs vor fi obligați să facă dovada plății la zi a taxei școlare.

(4) Cursanții ce doresc reluarea cursurilor trebuie să depună o cerere la secretariatul Școlii de Arte – biroul 21 cel târziu până data începerii înscrierilor, atât pentru sesiunea I, cât și pentru sesiunea a-II-a.

(5) În situația în care cursanții nu depun cerere pentru reluarea cursurilor în termen de maxim 2 ani de la data aprobării cererii de suspendare, contractul de școlarizare va înceta de drept, fără a fi necesară îndeplinirea vreunei alte formalități de către Centrul de Cultură și Artă al Județului Timiș.

37.(1) Transferul unui cursant al Școlii de Arte din cadrul Centrului de Cultură și Artă al Județului Timiș la o școală similară din altă localitate este permisă cu condiția achitării la zi a taxelor de școlarizare.

(2) În cazul în care o persoană solicită transferul de la o școală similară la Școala de Arte din cadrul Centrului de Cultură și Artă al Județului Timiș, acesta va fi aprobat doar în limita normei didactice, respectiv 27-35 de cursanți/formator. Solicitantul va trebui să achite taxa pentru perioada de studiu, să susțină un examen de diferență și să depună următoarele documente:

a. cerere de transfer (aprobată de ambele școli);

b. adeverință eliberată de școala similară de unde se face transferul, care să ateste situația școlară a solicitantului;

c. foaia matricolă – în copie certificată eliberată de școala de la care se transferă;

d. copie dupa CI,  BI sau alt document ce atestă identitatea;

e. adeverință medicală, care să ateste starea de sănătate corespunzătoare eliberată de medicul de familie sau specialist, unde este cazul. Adeverința este valabilă 30 de zile calendaristice de la data eliberării.

f. declarația de consimțământ privind acordul asupra prelucrării datelor cu caracter personal a cursantului care a împlinit 18 ani sau, după caz, declarația de consimțământ privind acordul asupra prelucrării datelor cu caracter personal, semnată de către părinte/tutore/reprezentantul legal pentru cursantul minor.

(3) Transferul de la o specializare la alta NU este permis.

(4) Transferul de la un formator la altul, în cadrul instituției, este permis cu următoarele condiții:

a. promovarea anului curent de studiu;

b. cerere de transfer depusă ulterior examenului de promovare a anului de studiu;

c. susținerea unui examen de diferență la clasa formatorului unde se dorește transferul.

38.(1) Reducerile de taxe sunt o facilitate acordată de instituție în cazul unor situații determinate si limitative, conform Hotărârii Consiliului administrativ al Centrului de Cultură și Artă al Județului Timiș din data de 05 septembrie 2019, după cum urmează:

a) dacă un cursant urmează două sau mai multe specializări, primul curs se plătește integral iar următoarele sunt reduse cu 25%;

b) dacă sunt 2 cursanți, membri ai aceleiași familii, primul cursant plătește taxa integral, iar cel de al doilea plătește taxa redusă cu 25%;

c) dacă sunt 3 cursanți, membri ai aceleiași familii, primul cursant plătește taxa integral, iar ceilalți membri vor plăti taxa redusă cu 25%.

(2) Cei care întrunesc condițiile și pot beneficia de reducere trebuie să depună o cerere la secretariatul școlii-biroul 21, casieria unităţii sau pe adresa de e-mail: scoaladearte@cecart.ro,  la care să ataşeze dovada plăţii integrale a primului curs.

(3) Beneficiază de gratuitate: angajații Centrului de Cultură și Artă al Județului Timiș și/sau PFA- colaboratori, precum și copiii acestora, pentru înscrierea la un singur curs (un curs gratuit pentru fiecare copil); gratuitatea se aplică și în cazul voluntarilor cu o vechime mai mare de 2 ani)

39. Prezentul regulament se completează de drept cu actele normative în vigoare, în condițiile legii, cu Regulamentul intern și cu Regulamentul de Organizare și Functionare al Centrului de Cultură și Artă al Județului Timiș.

REGULAMENT-CADRU al  ȘCOLII DE ARTE

din cadrul CENTRULUI de CULTURĂ și ARTĂ al JUDEȚULUI TIMIȘ

Anexa nr.1

STRUCTURA ANULUI ŞCOLAR 2024-2025 (01.10.2024 – 20.06.2025)

SESIUNEA I

SEMESTRUL I (01 octombrie 2024 – 21  februarie 2025)

Cursuri:

            01 octombrie 2024 – 20 decembrie 2024

Vacanta de iarnă:

            21 decembrie 2023 – 7 ianuarie 2025

Cursuri:

            8 ianuarie 2025 – 21 februarie 2025

Vacanța intersemestrială:

            22 februarie 2025 – 2 martie 2025

SEMESTRUL al II-lea (3 martie 2025 – 20 iunie 2025)

Cursuri:

            3 martie 2025 – 17 aprilie 2025

Vacanţa de primăvară:

            18 aprilie 2025 – 27 aprilie 2025

Cursuri:

            28 aprilie 2025 – 20 iunie 2025

Anul școlar pentru cursanții înscriși în SESIUNEA a II-a  se desfășoară între 03 februarie 2025 – 30 ianuarie 2026 și este structurat după cum urmează:

SEMESTRUL I (03 februarie 2025 –20 iunie 2025)

Cursuri:

            03 februarie 2025 – 21 februarie 2025

Vacanță:

            22 februarie 2025 – 2 martie 2025

Cursuri:

            3 martie 2025 – 17 aprilie 2025

Vacanța de primăvară:

            18 aprilie 2025 – 27 aprilie 2025

Cursuri:

            28 mai 2025 – 20 iunie 2025

SEMESTRUL al II-lea (01 octombrie 2025- 30 ianuarie 2026)

Cursuri:

            01 octombrie 2025 – 19 decembrie 2025

Vacanța de iarnă:

            20 decembrie 2025 – 7 ianuarie 2025

Cursuri:

            8 ianuarie 2026 – 30 ianuarie 2026     

REGULAMENT-CADRU al  ȘCOLII DE ARTE

din cadrul CENTRULUI de CULTURĂ și ARTĂ al JUDEȚULUI TIMIȘ

Anexa nr.2

Pentru anul de studiu 2024-2025, se vor aplica următoarele TAXE, conform aprobării acestora prin Hotărîrea Consiliului Judeţean Timiş.

  1. taxă de înscriere – 50 lei;
  2. taxă/an de studiu/cursant – pentru cursurile cu predare colectivă – 1100 lei
  3. taxă/an de studiu/cursant – pentru cursurile cu predare individuală – 1200 lei

corepetiţie (100 lei) – canto muzică populară – 1300 lei.

Taxele de școlarizare se pot achita în numerar direct la casieria instituției, cu card bancar sau online, pe platforma de plată online pusă la dispoziție pe site-ul instituției: https://cecart.ro/scoala-de-arte/.

PLATA TAXELOR aferente anului de studiu se face integral sau în două tranșe egale, după cum urmează:

Pentru cursanţii din SESIUNEA I (înscriși în septembrie 2024)

Tranşa I: până cel târziu în ultima zi lucrătoare a lunii noiembrie 2024

Tranşa II: până cel târziu în ultima zi lucrătoare a lunii martie 2025

Pentru cursanţii din SESIUNEA II (înscriși în februarie 2025)

Tranşa I: până cel târziu în ultima zi lucrătoare a lunii martie 2025

Tranşa II: până cel târziu ultima zi lucrătoare a lunii noiembrie 2025

*Menţionăm că taxele de școlarizare pot fi ajustate anual în funcție de indexările taxelor locale de interes județean pentru fiecare an fiscal, taxe care vor fi aprobate prin Hotărârea Consiliului Județean Timiș.

Plata taxelor şcolare aferente anului de studiu se va efectua numai după începerea anului şcolar, începând cu data de 1 octombrie 2024 (pentru cursanții înscriși in SESIUNEA I), respectiv data de 3 februarie 2025 (pentru cursanții înscriși în SESIUNEA a II-a),  până la termenul scadent.